Wednesday, September 29, 2010

Bermula secara sambilan sebelum sepenuh masa ;D

Teks: Masayu Ahmad

Sumber: Buku Jana RM Dari Rumah, muka surat 63.

Sebaik-baik permulaan dan persediaan dengan melakukan secara sambilan, konsisten dan berkembang secara bertahap. Konsisten setiap bulan dan sasaran pendapatan mengikut tempoh yang ditetapkan.

Berkembang dengan memberi ruang diri mengasah latihan dan meningkatkan kepakaran. Kepakaran tidak akan diperoleh dalam sekelip mata, tetapi perlu diasah, dilatih sehingga anda pakar dalam bidang yang dilakukan. Kepakaran juga memerlukan anda menguasi sesuatu bidang, menjadi pakar rujuk dan juga mempunyai sijil kelayakan diiktirah

Memilih kerja atau bisnes secara sambilan, anda boleh lakukan pada hujung minggu atau selepas waktu pejabat. Pastikan jadual kerja yang sebenat tidak bertindih dengan perjalanan kerja sambilan yang anda lakukan.

Contohnya anda sudah pun mengambil kursus-kursus kemahiran dalam bidang kecantikan dan kesihatan. Pada hujung minggu anda bekrja di sapa sebagai perunding khidmat pelaggan, pegawai pemasaran produk atau jururunding kecantikan. Anda juga telah mengambil sijil secara sambilan. Apa yang adan perolehi di sini ialah, juru runding kecantikan, pegawai pemasaran produk dan jurulatih kecantikan.

Tempah Buku Jana RM Dari Rumah sekarang:

http://nilamberkat-kedaibukuonline.blogspot.com/

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin