Tuesday, May 22, 2012

Panduan memilih produk & perkhidmatan-tips wahm & soho

Teks: Masayu Ahmad


-Internet adalah platform terbaik untuk memulakan bisnes dari rumah, tidak perlu bersemuka dengan pelanggan dan cari sasaran pelanggan seramai yang mungkin.

-Buat kajian terhadap pasaran online- Cari sasaran pelanggan berdasarkan jenis produk. Contohnya pakaian kanak-kanak, sasaran pelanggan sudah tentu wanita,ibu yang mempunyai anak-anak kecil dan kuasa wang.

-Kata kunci produk 'pakaian kanak-kanak' boleh dikembangkan kepada jual produk kreatif seperti hadiah untuk kanak-kanak baru lahir, pakaian musim raya, pakaian mandi, pakaian tidur, pakaian sosial dan banyak lagi. Guna kaedah kata kunci ini dan kembangkan untuk memilih salah satu produk.

-Jadikan 'produk unik' berbanding pesaing. Ramai yang menjual produk barangan kanak-kanak atau pakaian kanak-kanak. Apa yang membandingkan kita dengan pesaing, mungkin dari segi khidmat pelangan, mungkin jenama, urusan penghantaran yang cepat dan banyak lagi. Banyakkan membuat perbandingan dan kajian produk jualan kita dengan pesaiang. Senaraikan, dari situ dapat melihat kelemahan dan kelebihan produk.


Lebih banyak tips dalam buku Jana RM Dari Rumah, dapatkan harga promosi dari Mall Karangkraf RM12.75 sahaja.

Klik di sini untuk membeli http://mall.karangkraf.com/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=2581

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin