Sunday, September 23, 2012

Urus masa cergas-tips wahm, sahm, soho

Sumber: Teknik terhebat bereskan kerja


Jam tubuh tipikal- Jam tubuh juga berbeza mengikut umur. Masa yang disebut sebelum ini benar bagi bayi, kanak-kanak dan dewasa. Jam tubuh kebanyakan remaja biasanya dua hingga tiga jam lewat berbanding orang lain.

Memahami jam tubuh sendiri:

Simpan diari tahap tenaga dan motivasi, fleksibiliti dan kejayaan kita. Kita akan mula melihat gabungan corak. Kemudian kita akan lihat corak ini bagi kita menjadualkan tugas dalam seharian bagi memanfaatkan secara terbaik sesuai dengan jam tubuh. Contohnya, saya tahu saya terbaik melakukan kerja rumah ringkas pada awal pagi, lewat pagi saya bagus melakukan penyelidikan dan penulisan, awal petang saya terbaik buat sesuatu yang lebih berbentuk fizikal, dan lewat petang kembali menyelidik dan menulis.

Apa yang kita buat pada masa menunggu?

-Membaca manual peralatan tertentu.
-Membaca bacaan berkala, laporan, ataupun trade paper
-Mencari sesuatu di internet.
-Membaca pruf
-Memeriksa perbelanjaan ataupun mengimbangi buku cek,
-Berbaring-baring, tidur-tidur ayam ataupun melakukan senaman ringan.
-Memeriksa dan mengemas kini senarai perlu buat.

Dapatkan buku ini di sini



Promosi e-iqra, percuma panduan solat lelaki dan wanita terbitan dbp.
E-iqra adalah kaedah belajar quran dan tajwid, 3 buku dan 3 cd
terbitan dbp, saya adalah pengedar esklusif tidak terdapat di kedai buku. Dapatkan di sini

Klik sini untuk beli




No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin