Saturday, September 29, 2012

Siapa berusaha, dia dapat hasil

Teks: Masayu Ahmad


Salam kasih sayang, Hakim, Arif dan Aiman semua sudah meninggalkan rumah termasuk en.suami. Tinggalkan Arissa masih nyenyak tidur. Ibu? Ibu perlu marathon jemur kain, kemas rumah. Dua hari cuti, banyaklah juga perlu kemas, tambah pula kalau kanak-kanak riang adalah lelaki berada di rumah, aduhai, aduhai.

Sudah hampir selesai September, dan tinggal lagi tiga bulan terakhir untuk tahun 2012. Alhamdulillah untuk tahun ini saya masih mengikuti trek jadual apa yang saya mahu. Juga sudah merealisasikan kedai buku online idaman yang sudah ditulis matlamat sejak penghujung 2008, maknanya selepas 3 tahun ia berjaya juga.

Untuk pembeli tegar dan pelanggan setia, Insya-Allah kami sedang menyiapkan shopping cart yang lebih selesa dan sistem yang lebih teratur untuk memudahkan kalian. Akan diselesaikan dan boleh digunakan bulan hadapan atau paling lambat sebelum akhir tahun ini.

Rancang, tulis bertindak

Hanya tiga asas sahaja untuk raih matlamat. Analisa semula apa yang kita lakukans sepanjang tahun, dan sudah tentu ia adalah perancangan awal tahun lalu. Ok, menjelang berakhirnya 3 bulan lagi, bagi yang belum ada apa-apa matlamat, tidak terlambat untuk memperbaharui semula. Tidak salah untuk memperbaharui matlmat, yang salah adalah tiada tindakan dan usaha.

Perbaharui semula tidak semestinya hanya perlu tunggu awal tahun setiap tahun, ia bergantung kepada kita sendiri.

Fokus dan fokus
Sangat penting perlu fokus, jika kalian mahu bekerja dari rumah dan memulakan usaha sendiri, blog ini adalah tempatnya. Kerana apa, kerana saya berkongsi pengalaman saya dan ibu-ibu yang lain. Jika ia boleh diterima, manfaatkanlah ia, semoga kalian juga mempunyai trek dan halatuju untuk mengambil memilih untuk bekerja atas dasar tidak mahu terikat dan mencari kebebasan dengan usaha sendiri.







No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin