Thursday, September 27, 2012

Tips suri muslimah-wahm, sahm, soho


Teks: Masayu Ahmad

Salah satu cara mudah untuk memberikan khasiat yang baik kepada anak-anak ketika sibuk, saya memberi makan kurma badam. Pagi hari adalah waktu paling sibuk dengan pelbagai tugas serentak. Sebelum pergi sekolah akan capai satu bekas yang berisi kurma badam. Dah berminggu saya lupa nak tambah, selalunya masuk dalam kereta terus sahaja Aiman, Arif, Arissa makan. Aiman dan Arif masih tak suka badam, sayalah yang habiskan.

Jadi hari ini, perlu ingatkan diri sendiri agar beli lagi kurma badam, stok yang habis itu.

Air zam-zam

Air zam-zam juga banyak khasiatnya, bagi yang selalu baca di blog Puan Lina Karim, tentu tahu tentang anak-anaknya yang hafaz quran sejak usia kanak-kanak lagi. Antara perkongsian menarik dari beliau.

Air zam-zam sangat baik untuk bayi. Puan Lina Karim, ibu kepada Darwish dan Darwisya yang berjaya menghafal juzuk 'amma sejak berumur 3 tahun, memberikan air zam-zam kepada anak-anaknya sebagai minuman harian.
Menurut kajian, sekiranya air zam-zam dicampur dengan air biasa, molekul air biasa akan bertukar menjadi molekul air zam-zam. Oleh itu, untuk menjimatkan air zam-zam, kota boleh campur air-zam-zam dengan air biasa.

Oh, saya juga baru tahu akan hal ini. Insya-Allah selepas ini perlu istiqamah amalkan yang ini.

Boleh beli di sini

 http://www.facebook.com/photo.php?fbid=359859207424106&set=a.359859194090774.85277.344503088959718&type=3&theater









No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin