Monday, September 17, 2012

Hujan, segar bugar

Jendela kamar soho saya, suka pandnagan sekeliling warna hijau alam, lagi bugar masa hujan petang.

Hujan segar bugar, petang begini, memang syok kalau ada teh o panas, dan juga keropok lekor dan pisang goreng. Memang ada pun, menghala pulang tadi terus beli dan sampai rumah masak air. Kejap lagi mahu pecut ambil anak-anak dan boleh jamu sekali kanak-kanak riang.

Oh, kembali menyiakan entri ini. Selepas kembali marathon memasak untuk menu malam dan sarapan pagi esok. Alhamdulillah baru boleh melepaskan penat seketika.

Rasa seronok kerana momentum baru sudah datang kembali. Melihat banyak sudah manuskrip yang terbengkalai, ada perlu ditambah, disunting, disiapkan, baru nak mula. Alahai, alahai, tetapi disebabkan ini jiwa saya dan terapi paling seronok. Makanya dalam suasana hujan seperti ini sangatlah indah sekali.

Minggu ini saya baru nak pulang ke rumah ayah, ada pula pertolongan Allah. Ayah ke penang, memang ya pun dalam minggu ini agak kritikal juga masa saya. Lari sana sini, sampai lupa nak telefon ayah, tetapi nampak status kakandan yang balik ke rumah ayah, jadi saya boleh lengah-lengah sekejap.

Ditambah pula rumah ini ramai dan juga mertua tidak sihat, jadi perlulah jadi 'mak cik kantin tegar'. Moganya saya lebih beringat mahu menelefon ayah ;)



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin