Thursday, July 22, 2010

Siapa berminat nak attend chit-chat Cloth Diapering?

Pic:http://diapywipey.com/

Ok, blog pilihan kali ini saya pilih blog ini atas usahanya mempromosi dan menggalakkan penggunaan CD, atau bahasa melayu nya lampin kain. Sesiapa yang berminat untuk sertai sesi bengkel kumpulan kecil ini bolehlah berbuat demikan. ;D

Nota; Sesiapa yang berminat dengan tajuk di atas sila klik ke empunya blog hanz, pautan di bawah.

http://thehoneybunch.blogspot.com/2010/07/cloth-diapering-chit-chat-borak-santai.html

Me ada satu passion. Selain suka chameleon dan bercita-cita nak bela chameleon, me juga suka Cloth Diaper. Memanglah bukan me yang pakai, tapi suka tengok my Baby Hambali yang pakai. Me rajin basuh, belek-belek, masukkan insert dalam poket, rajin mengushar CD, rajin buat self-research, rajin jawab soalan pasal CD dan tidak dilupakan rajin juga membeli.

Oleh sebab itu, me rasa sudah tiba masanya me nak buat meet-up, ala2 get-together, macam sembang-sembang tu kan untuk semua peminat CD! Eh, bukan peminat CD sajer, yang penting pada sesiapa yang mahu tahu lebih lanjut pasal CD, segalanyer tentang DUNIA CD-ing, mari kita sama2 kemukakan pada Hanz! Eih, Hanz itu bukan me ker?


Why nak buat ni?


Out out my passion, out of my concern & simply sharing! Ooopsss..gini ceritanyer...me receive quite of numbers Qs dalam email, FB, face-to-face dan segala bentuk soalan pasal CD-ing ni. Tak semua orang boleh jadi macam Hanz, gi berguru CD sendiri jer! (Perasanlah tu!) No..itu memang kenyataan sebenarnyer coz itulah me, my character, kalu me minat pasal sesuatu, me akan go all out cari ilmu sebanyak dan sebaik mungkin. (Eih, ni nak cerita pasal aper ni?)

Anyway, me sangat-sangat memahami tentang sesetengah ibu-ibu di luar sana, ada yang berhajat nak ber-CD tapi tak tahu bagaimana dan dengan saper nak rujuk. Nak rujuk dengan penjual CD? Ada penjual CD yang sangat berhemah dan sangat membantu dan ada juga yang bo-layan jer. Betul tak? Ada tu pula sekadar nak jual produk dia jer. Tapi dalam DUNIA CD ni sebenarnya luas. Banyak yang boleh dipelajari (macam kat sekolahlah pulak!) dan sebenarnya banyak kebaikan dan kelebihan kita boleh dapat dalam ber-CD ni. Cuma nak kena tahu caranya. (Eh, Hanz nak kongsi tips ker?) Dan, sebenarnya tak susah mana pun ber-CD ni.

Dah ramai kengkawan yang menggalakkan me buat chit-chat ala2 workshop ni dan ada yang dah beritahu nak attend. So, why not?

So, how about U? Berminat? Me bukan nak jual mana2 brand CD tau, just me akan bawa few collections untuk contoh, me buat nota sempoi sambil kita sembang-sembang dan kunyah biskut.


Kalu berminat, tinggalkan tanda minat tu kat entry ni ya. PLEASE tinggalkan email address, senang me nak further contact. Bolehlah jugak kasi tahu apa yang akan dijangka dan expectation dalam chit-chat ni, so boleh me prepare. Kalau ada banyak soalan lagi bagus, just kasi tahu,ok? Maybe small fee akan chargeable just nak cover modal air liur Hanz, nota sempoi dan sewa tempat. Cepat tau! Kasi tahu kat kengkawan jugak.

Details

Date : 8th of August (Sunday)



Time : 4 - 6 in the evening


Venue : Wisma Bling Lustre, No. 47, Jalan Meranti Jaya 3/1, Tanming Boulevard, Taman Meranti Jaya, Puchong.


By Who : Hanz
Fee : RM15 (Notes & Snacks included) on that day itself


Who should attend : Anybody who likes to know more about cloth diapering, just started cloth diapering and even Cloth-Diaper Addicted like Hanz!


Medium : Malay + English + Bahasa Rojak


Topics to chit-chat :


Why parents must favour cloth diaper?


How to start cloth diapering for newbies


Getting to know all types of cloth diapers and its accessories


Caring your cloth diapers


Making Cloth Diapering Journey suits your lifestyle

This chit-chat gathering is very informal. Please feel free to bombarded me with many questions on that day itself and and if I unable answer your inquiries, I can always refer to other Cloth Mamas later. Oh, even if you attend this & have some tips & tricks, I bet me & other moms would love to hear that.
This is sharing session for everyone. Let's make it happen!
http://thehoneybunch.blogspot.com/2010/07/cloth-diapering-chit-chat-borak-santai.html

2 comments:

Hanz Jamaludin said...

Salam K.Mas, thank you so much promosi gathering ni kat blog K.Mas.

Nak minta edit sikit..boleh tak K.Mas tukar link yang referred to dengan yang latest? (ada date, venue, sumer...)?
Nanti saper2 yang minat boleh register kat link posting yang sepatutnyer. Thanks once again.

Masayu Ahmad said...

Sama-sama hanz,

ok, tak ada masalah, moga sukses ;D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin