Thursday, September 25, 2014

Ceritera kehidupan

Teks: Masayu Ahmad
Baca naskah persediaan ini www.janawangdirumah.com

Assalamualaikum w.b.t

"Ibu, abe sudah kemas laman rumah."

Kedengaran juga ketika ini Hakim sedang menyapu daun-daun kering laman Atuk. Gigih Hakim dan Arif dalam minggu ini mahu mengumpul sejumlah duit. Duit bekal yang diberikan en.ayah tidak digunakan. Bawa bekal air dan nasi goreng. Semua disimpan.

"Ibu, upah abe RM2 deh, kalau banyak abe buat ibu tambah lagi upah."

Saya suka dengan keadaan Hakim. Jika dia mahukan sesuatu dia akan lakukan sungguh-sungguh. Jika dia tidak mahu dibuat sambil lewa sahaja. Anak-anak memang tidak sempurna pada pandangan kita, namun kitalah yang perlu menjadi pengawal dan pendorong.

Jumaat terindah

Saya masih fokus menyelesaikan beberapa senarai ebook lagi. Berlari laju menyusun jadual sebelum anak-anak cuti sekolah.



baca naskah ini di sini ya http://khidmatpelangganonline.blogspot.com/
Petikan bab 4: Menawan Hati Pelanggan.


7.Guna Nama Sebenar
Guna nama sebenar ketika menyapa, maksudnya kita memang benar kenal pelanggan dan itu adalah salah satu cara menghargai pelanggan. Tulis perkataan Puan, Cik Puan pada alamat untuk penghantaran. Mereka tentu gembira.
8. Pujian Ikhlas
Berilah pujian ikhlas ia murah dan berbaloi. Puji bukan membodek sekiranya pelanggan layak menerima.
9. Memikat Pelanggan.
Pastikan bisnes kita mudah, selesa untuk pelanggan. Ada banyak testimony yang terdapat pada blog dan laman web jualan. Juga boleh tunjukkan produk yang dipos sudah tentu ia menarik pelanggan dan membuktikan produk mendapat sambutan.



10.Mudah dan selesa.
Sentiasa membuat penambahbaikan bisnes kita mudah dan selesa untuk pelanggan. Mudah untuk membuat bayaran dan selesa ketika berurusan

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin