Tuesday, January 3, 2012

Sempena tahun baru buat persediaan bekerja dari rumah

Kini, kita berada di zaman teknologi, ia memberikan satu nafas baru kepada golongan ibu untuk tinggal di rumah dan menjana pendapatan seperti mana yang dilakukan oleh ibu-ibu kita pada zaman dahulu.

Pada zaman dulu, memang tidak dinafikan, berapa sangatlah pendapatan yang boleh diperolehi dengan mengambil upah menjahit baju? Membuat kuih? Ataupun menganyam tikar? Pendapatannya terbatas disebabkan pasarannya yang kecil, iaitu, pelanggannya hanyalah dari sekitar-sekitar orang di kampung sahaja.

Tetapi kini, teknologi internet, menjadikan aktiviti tersebut kembali relevan dan beranjak kepada satu tahap yang baru. Tempahan baju dan tempahan kuih kini tidak lagi hanya tertakluk kepada pasaran setempat sekitar kampung sahaja, tetapi ianya mampu menjangkau ke luar daerah, negeri mahupun negara.

Aktiviti menjana pendapatan di rumah juga kini lebih banyak, jika dulu, golongan ibu lebih terkenal dengan aktiviti "mengambil upah jahit", tetapi kini, aktiviti lebih moden seperti khidmat pembantu maya (virtual assistant), tempahan sulaman, tempahan kuih & kek, kraftangan, percetakan, penulisan, jual beli saham dan bermacam-macam lagi aktiviti yang menguntungkan, boleh dilakukan oleh golongan ibu dengan hanya duduk di rumah.

Ianya bukan sahaja dapat membantu meningkatkan pendapatan ekonomi keluarga, malah, institusi keluarga juga menjadi lebih terjamin dan kukuh.

Buat persediaan dari sekarang:
                                                      
                                                    http://www.janawangdirumah.com/



3 comments:

Melor said...

assalamualaikum

Kamilah Permata said...

Salam perkenalan. Ya, saya sedang merangka plan untuk bekerja dari rumah. Moga dapat langsaikan hutang dengan cepat supaya dapat berhenti kerja.

Kamilah Permata said...

Salam perkenalan. Ya, saya sedang merangka plan untuk bekerja dari rumah. Moga dapat langsaikan hutang dengan cepat supaya dapat berhenti kerja.

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin