Sunday, January 22, 2012

Kembangkan peluang jana pendapatan sedia ada

Teks: www.masayuahmad.com

Ok, pernah entri-entri sebelum ini saya mengatakan banyak pilihan kita mencari peluang fleksibel cara kita bekerja. Apa maksudnya tu?

Maksudnya, jika kita masih sayang kerja yang sedia ada tidak perlu kita memikirkan untuk berhenti kerja. Cuma , jika ada pilihan bekerja dari rumah kita usahakan untuk wujudkan peluang baru kerja di rumah atau SOHO khusus untuk menambah pendapatan, kembangkan bisnes keluarga, langkah berjaga-jaga dan sebagainya.

Alasan lain bagi yang bekerja dari rumah sepenuh masa, tidak dapat tidak akan merasa bosan dan kadangkala akan terlintas di fikiran untuk bekerja di luar rumah.

Ok, ini juga atas pengalaman saya sendiri, selepas 4 tahun saya bekerja dari rumah, muncul pula peluang baru iaitu bekerja di luar rumah. Peluang ini pula pilihan jam kerja fleksibel dan terpulang pada saya untuk menentukan berapa pendapatan yang saya mahu, asalkan saya berusaha untuk mencapainya.

Mulai Disember 2011 sehingga kini, saya menyediakan khidmat periklanan di online directory khusus untuk bisnes skala kecil. Ia sangat berkait rapat dengan kerja penulisan yang saya lakukan sekatang. Iaitu saya juga sedang menyiapkan manuskrip-manuskrip khusu untuk panduan bisnes skala kecil, soho dan bekerja dari rumah. Ia adalah sepuluh dalam satu. Pengalaman bekerja sebagai wartawan digunakan sepenuhnya, nilai tambah nya saya boleh tambah ilmu baru bagaimana menguasai periklanan dan carian di google, video di youtube, mengenali dan temuramah ramai jutawan usahawan bisnes skala kecil dan banyak lagi.

Kembangka apa yang sedia ada

Pernah juga dalam entri sebelumnya, saya kongsikan info tentang gunakan kepakaran yang ada dan kembangkan. Contohnya buat tuisyen dari rumah dari situ boleh kembangkan jadi pusat tuisyen atau penceramah atau bengkel khusus untuk bakal-bakal guru tuisyen.

Ok, saya berhenti dahulu Arissa comel sudah menangis.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin