Saturday, January 28, 2012

Selagi mana kita berusaha, Allah pasti memberi rezeki

Teks: www.masayuahmad.com

Salam pagi Ahad yang semangat. Bermula sudah rutin bekerja. Usai jam 6 hingga 8.30 selesai sudah urusan anak-anak. Jika Ahad, Selasa dan Khamis sudah masak untuk sarapan esoknya, contoh gulai ayam atau gulai ikan Kelantan. Jadi pagi saya hanya pecut, masak nasi, masak air.

Lipat kain, separuh 'gunung everest' sudah selesai, mandikan Aiman, Aiman tidur semula. Selesaikan Hakim, semak segala keperluan sekolah, juga sekarang hanya bawa air sahaja untuk bekal. Dibantu en.suami, Hakim ke sekolah, selesai dahulu di situ.

Selesaikan Arif, mandikan Arissa suapak sarapan. Saya pecut lagi semua keperluan anak-anak masuk dalam kereta. Kemudian pecut kemas remas 5 minit. Giliran saya untuk bersiap. Layan dahulu kerenah Aiman waktu pagi, semua selesai. Sekarang jam 9.48 buat temujanji dan sudahkan beberapa senarai untuk hari ini.

Itu sahaja rutin super duper wanita bekerja dari rumah dan juga di luar rumah. Terapkan keikhlasan dan niatkan hanya kerana Allah dan ia pastinya memberi kita semangat juang untuk hari ini.

                                                 http://www.xpresszoom.com/serundingzaliha-2

Serunding keluaran Zaliha Ismail,dihasilkan secara tradisional. Terdapat tiga pilihan iaitu serunding ayam, daging dan ikan. Menurut puan Zaliha, penghasilan serunding ini sudah berada di pasaran selama 30 tahun. Beliau mewarisi bisnes penghasilans serunding dari nenek dan emak. 
Pelanggan boleh terus ke kedai milik beliau dan boleh menghubungi terus no telefon 013-9130009 untuk tempahan serunding. 
Serunding dihasilkan setiap hari dan ia adalah sedap dan berkualiti. Selain itu, jika kedai milik puan Zaliha.

2 comments:

adyna AB said...

csetuju sgt..kat mana2 pun kalu kita berusaha pasti dapat dengan izin Allah

Cik Melor said...

saya baca tampalan ini

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin