Monday, January 26, 2015

Bagaimana perasaan kita mahu sangat berhenti kerja?

Bagaimana perasaan kita mahu sangat berhenti kerja?
a. Meluap-luap kerana tidak sabar berada di rumah.
b. Suka sangat sebab tidak lagi bermajikan.
Sabar dahulu. Lihat kembali ketika kita mahu mohon kerja.
Berlajar sabar dan terima kasih. Mahu memulakan dan meningalkan.


  • Azuriyah Mohamad oh. saya sangat suka pernyataan ini puan. Saya bersabar selama 3 tahun sebelum menapak ke alam pekerjaan baru. Setiap kali nak melangkah, setiap kali itu juga lah saya fikir kembali kenapa harus saya merubah. Dan atas dasar apakah perlunya saya berubah. Ini perlu supaya saya tahu hala tuju perubahan saya, in shaa Allah
    17 hrs · Unlike · 3
  • Zaleha Mustapha Bersabar hampir 6 tahun 
    Ada hikmahnya.
    17 hrs · Unlike · 1
  • Afdhalila Nur Meluat -luat nak bhenti x tahan bermajikan dan x sabar nak kelek anak sokmo
    16 hrs · Like
  • Masayu Ahmad sabarrrr
    16 hrs · Like
  • Umi Khalsum Saye pon x sabar rasenye nk berhenti kerje,,dah bosan dibuatnye,,nak nikmati hidup dgn ank2 pulak,,wahm....
    16 hrs · Like
  • Liza Hamid Saya pun dah bosan kerja...tapi kalau berenti kerja...x ada duit nt...mcamana....
    16 hrs · Unlike · 1
  • Umi Khalsum Sy skrg sdang buat biz shaklee n join abdr,,in sha allah,,rezeki Allah itu luas,,yakin dgnNYA
    16 hrs · Unlike · 1
  • Sariah Awang Senik Samalah dengan saya. Pekerjaan yg saya lakukan bukan atas berdasarkan minat. Tapi melakukan pekerjaan atas berdasarkan minat lebih memberikan lebih kepuasan.
    15 hrs · Unlike · 1
  • Anys Idayu Mungkin sy agak berbeza, serius sy mengaku sy memang suka bekerja, boleh katakan workholic. Sy suka dunia pekerjaan walaupun pernah bekerja dalam alam pekerjaan yg mmbuat kita stress mmberontak nak berhenti. 
    Tpi lately ni dah mula fikir syioknya kalau
    ...See More
    15 hrs · Like · 2
  • Nani Jaffa Puan ayu Masayu Ahmad..saya masih bersabar walaupon hati rasa bestnye kalau diri sendiri jd boss utk bizz sndiri
    14 hrs · Unlike · 1
  • Nur Shazna saya pula semua perasaan & situasi di atas ada pada saya &ada yang sudah saya lalui. Pahit manis & noktah hitam semasa bekerjaya. Mungkin itu ujian dariNya dan masih bertahan 8 tahun. Tapi akhirnya dengan satu sebab saya selepas pemergian arwah suami, ayah kepada anak-anak saya, dan tolak campur risiko berhenti baru ambil keputusan walaupun tanggungjawab semua atas bahu saya seorang.
    5 hrs · Like

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin