Friday, February 24, 2012

Cipta masa berkualiti bersama anak-anak.

Teks: www.masayuahmad.com



Sejak Januarai lalu, jadual kerja agak penuh juga setiap hari, hanya malam dan hari Sabtu sahaja saya bersama kanak-kanak riang.

Kebiasaannya dengan pelbagai aksi minta perhatian, anak-anak di bawah umur memanglah begitu. Tinggal lagi kita sebagai ibu perlu banyak sabar dan kreatif cipta aktiviti untuk memenuhi hari mereka. Juga saya kadangkala seperti kalian juga, ibu muda yang masih mempunyai anak-anak yang masih aktif dan perlukan banyak perhatian dan kasih sayang.

Sabtu kali ini, saya membawa kanak-kanak riang balik ke rumah ayah. Kali ini agak mencabar juga kerana en.suami perlu bekerja. Jam 10 pagi bertolak, jam 12 tengahari baru sampai. Biasanya hanya 40 minit sahaja.

Oleh kerana saya ada urusan di pusat bandar, aduhai tidak dijangka oleh saya hujung minggu begini trafik sangat sesak. Arissa sekejap-sekejap menangis, jadi saya berhenti sebentar menyusu, agak ok, sambung pula perjalanan. Aiman dan Arif pula dahaga, sambil itu hulurkan air. Bunyi lapar juga kedengaran, jadi ada makanan yang sudah dibawa snek coklat dan roti.

Akhirnya sampai juga di rumah ayahanda. Petang ini mahu membawa mereka ke tepi pantai atau taman permainan. Biarkan mereka main, malam nanti cepatlah 'pengsan' agar ibu boleh selesaikan urusan pakaian pula untuk seminggu.

Salam kasih sayang

Lakukan persediaan bekerja di rumah dari sekarang. Saya sudah punya masa fleksibel memasuki tahun ke-4.
www.janawangdirumah.com.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin