Monday, February 13, 2012

Rutin super mama

Teks; www.masayuahmad.com


Mudahnya wanita versi siber kerana banyak sumber untuk mencerap ilmu, banyak kumpulan maya yang boleh meluah dan bersembang, banyak sumber motivasi untuk mengisi jika mental fizikal merudum. Bukan sekadar saya, malah wanita dulu-dulu seperti ibu kita, mertua dan nenek. Persamaannya mereka mempunyai rutin seperti kita perbezaannya kita lebih banyak kemudahan berbanding mereka.

Saya masih teringat kata-kata arwah mek.

"Senang wanita bekerja sekarang, tidak lemas dengan kerja rumah yang tak pernah habis. Berbanding mek, satu hari, seminggu itulah rutinya perlu berada di rumah."

Ada benarnya perkongsian arwah mek, apakan tidak jika di rumah rasanya bagai tidak menang tangan, memang urusna rumah tangga tidak pernah habis.

Juga ada benarnya kita mempunyai banyak kemudahan seperti peralatan bantu rumah tangga seperti mesin basuh, pengering pakaian dan sebagainya.

Juga mudahnya kita kerana mempunyai banyak jaringan sosial, yang mana membantu ibu-ibu berkenalan, meluah perasaan, mendapat sokongan emosi dan juga dapat bertukar idea dan ilmu.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin