Thursday, February 9, 2012

Konsep SOHO-kongsi pengalaman

Teks: www.masayuahmad.com

Dua hari yang lepas antara pelanggan terbaru saya adalah Dr.Arif iaitu pemilik Klinik Ehsan yang lokasinya di sebelah jalan besar Ketereh.

Pada awal permulaan operasi klinik Dr. Arif menjadikan kediaman adalah bersebelah dengan kliniknya. Iaitu Ada pintu sebelah yang menuju ke tingkat atas kediaman. Kini kediaman itu tidak lagi dihuni dan telah diubahsuai menjadi Rumah Tetamu Ehsan.

Dibawah adalah klinik, di atas kediaman asal yang diubahsuai menjadi rumah tamu.
Bagi yang mempunyai bilangan keluarga yang ramai, rombongan perkahwinan, pertunangan, rumah tamu ini sangat sesuai, memandangkan ia sangat murah dan berpatutan. Lokasi adalah di bandar Ketereh. Jadi banyak pilihan untuk mendapatkan makanan tempatan, kuih-muih dan tidak jauh menuju ke pusat bandar Kota Bharu dan Wakaf Che Yeh.

Bisnes yang pertama dan kembangkan bisnes yang kedua

Berdasarkan pengalaman karier Dr. Arif ini, beliau menjadikan kediaman dan klinik adalah asas SOHO. Kita maklum kadangakala operasi klinik memerlukan tempoh jam yang panjang. Kediaman dan tempat kerja pada satu lokasi menjimatkan masa dan sudah tentunya kos-kos yang lain.

Bisnes ke dua- rumah tetamu mengambil alih selepas sudah ada perkembangan, atau mahu membuat pilihan kediaman lain. Jadi kediaman yang asal boleh pula dikembangkan kepada pendapatan yang ke dua iaitu sebagai rumah tamu.

1 comment:

Cik Melor said...

saya baca tampalan ini

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin