Sunday, July 28, 2013

Baju raya masih ditangan tukang jahit-kenangan hari raya

Teks: Masayu Ahmad

Baru sahaja niat, sudah menderu masuk, itu belum lagi buat betul-betul. Tidak akan putus rezeki bagi anak-anak yang menjaga kebajikan orang tua. Saya berkongsi bukan niat menunjuk atau mengatakan hebatnya saya, baiknya saya. Tidak, tidak, tidak. Nauzubillah, jauhkan saya dari sikap riak dan sewaktu denganya.

Saya hanya berkongsi, tidak pernah susut rezeki apabila kita mengambil tahu dan menjaga orang tua. Saya tidak pernah rasas stres, hati saya lapang. Itulah yang dijanjikan Allah. Ini juga jihad kan. Apabila ada peluang ini, maka gunakan sebaiknya.

Saya dapat rasakan juga kini, saya dan mertua lebih serasi dan mesra. Sudah boleh berbincang bersembang jauh dari topik biasa. Dua tahu dulu saya agak dna masih rasa terbatas. Rasa hormat tetap ada, cuma apabila mahu mertua masakkan ayam goreng pedas, saya sudah rasa boleh minta tanpa rasa segan. Mertua juga lebih dan sudah faham keadaan kerja saya. Alhamdulillah.



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin