Sunday, April 29, 2012

Serlakan keunikan WAHM & SOHO

Serlahkan keunikan

Kediaman yang dijadikan guest house, juga salah satu pendapatan pasif dan aktif.


Uniknya bisnes dari rumah

Apabila telah memutuskan untuk mengusahakan bisnes dari rumah, secara tidak langsung andang sudah bergelar usahawan. Walaupun masih baharu dalam keusahawanan, peluang meneroka terbuka luas asalkan bijak mengambil peluang.

Usahawan Online

Jika anda sangat malu untuk bersemukan dengan pelanggan dan lebih gemar bekerja dengan meminimakan urusan dengan masyarkat, usahawan online adalah salah satu pilihan. Usahawan hanya boleh berhubung dengan pelanggan melalui perbualan onlin, email dan laman sosial (facebook)

Kesibukan fleksibel

Salah satu manfaat menjadikan  pejabat di rumah adalah menikmati gaya hidup mengikut pilihan sendiri. Walaupun kadangkala berada dalam zon sibuk, tetapi usahawan boleh mengenal pasti daripada awal masa sibuk dan masa kurang sibuk.

Juga fleksibel menentukan jadual kerja mengikut kemahuan sendiri. Apabila berada dalam keadaan 'tugas serentak' iaitu urusan rumah tangga dan keluarga, anda sudah mula mengasah kepakaran dalam 'melakukan tugas serentak' atau multitasking.

Terdapat beberapa tips membantu apabila berada dalam situasi sibuk ...baca lagi dalam buku Jana Rm Dari Rumah muka surat 184, 187

Dapatkannya di PWTC sekarang di Dewan Tun Dr. Ismail, Kumpulan Karangkraf sempena pesta buku antarabangsa yang sedang berlangsung.

Juga pilihan melalui link di bawah

Mall Karangkraf-klik link di bawah untuk membeli
http://mall.karangkraf.com/webshaper/store/viewProd.asp?pkProductItem=2581

Alaf 21-Klik link di bawah untuk membeli
http://www.alaf21.com.my/prodDetails.asp?idpr=537

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin