Tuesday, April 24, 2012

Berpagi-pagi itu indah


Teks: Masayu Ahmad

Assalamualaikum w.b.t

Salam kasih sayang, berpagi-pagi itu indah. Semalam sewaktu tidur saya senaraikan senarai tugasan untuk hari ini. Jadi pagi ini jam 7 pagi sudah hantar Arissa, juga tiga lagi en.suami yang urusakan. Terima kasih en.suami kerana memahami saya.

Sebelum itu saya singgah dahulu 'port' baru yang agak sesuai juga dengan saya. Masih tiada pelanggan, saya yang pertama. Suasana tidak sibuk, jadi meneruskan momentum menyelesaikan tugasan pagi ini.

Sangat bugar dan segar kerana berjaya selesaikan. Jam sekarang 8.30 jadi saya perlu bergerak lagi untuk selesaikan urusan seterusnya.

Sangat penting kita berpagi-pagi dan selesaikan urusan yang penting dahulu sebelum tugasan yang lain.

Tips untuk hari ini

Jana RM Dari Rumah

Muka surat 111

- Setiap wanita mempunyai tanggungjawab yang sentiasa memerlukan perhatian dan ditangani. Apabila setiap hari anda konsisten boleh mengikuti jadual yang ditetapkan secara disiplin, maka malam hari memberi ruang kepada minda dan badan untuk berehat sepenuhnya.

-Tuliskan. Anda boleh menulis senarai kerja anda di Google Calender, diari,, buku nota, sehelai kertas atau apa sahaja gajet terkini. Apa pun yang anda pilih, pastikan memudakan diri untuk merujuk, menandakan dan yang paling penting memudahkan.

-Jangan membuat senarai kerja yang terlalu berat untuk diikuti. Ini membuatkan anda semakin tertekan apabila melihat senarai kerja tersebut. Buat senarai mengikut kemampuan dan prestasi diri sendiri.

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin