Friday, April 13, 2012

Minggu yang tenang

Teks: Masayu Ahmad

Untuk tahun 2012, hari ini rasanya rehat yang paling nikmat. Tidur di tengahari pada waktu cuti hujung minggu. Kebetulan adik ipar dan kakak ipar pulang, Jadi rumah mertua meriah. Sehari sebelum itu, pada cuti pertabalan Agung, saya pulang untuk melihat rumah ayah.

Ayah selamat kembali dengan keadaan sihat dan suara yang ceria sekali.
Ini langkah ketika keluar dan mencari adik. Anggapan pertama adik, agaknya ayah akan berkerusi roda. Rupanya jalannya laju, lebih cergas berbanding hari dia bertolak ke sana.

Saya menelefon, dari sini dan ada getar dari suaranya.

"Alhamdulillah ayah sihat, semua boleh dilakukan dengan sempurna, badan juga makin sihat" kata-katanya itu berselang air mata kesyukuran.

Alhamdulillah, inilah wajah kesayangan saya. Baki usia walau ayah mahupun saya, saya usahakan yang terbaik agar hari-hari tuanya lebih bermakna. Moga ayah diberikan kesihatan dan keberkatan dalam kehidupan.

Rindu lagi pada ayahanda kerana masih berada di Penang di rumah abang, mungkin Selasa baru pulang ke sini.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin