Saturday, December 31, 2011

Trek baru 2012



Sudah menjelma 2012 yang membawa perubahan besar dalam rutin harian saya. Abang Hakim sudah darjah 1, dan dia akan dihantar ke sekolah oleh en.suami. Manakala saya akan uruskan Arif, Aiman dan Arissa. Arif dan Aiman akan ke pasti, saya berpuas hati dengan rutin harian mereka. Arif dan Aiman akan berlajar dalam sesi dan sistem pembelajaran yang sama. Hakim pulang jam 1 akan terus dihantar ke tempat Aiman dan Arif. Jam tiga hingga lima mereka akan berterusan solat zuhur, amali solat, fadhu ain dan belajar mengaji. Jam lima ibu jemput.

Bermula jam 8 pagi hingga 9 saya akan cuba menyiapkan rutin menulis sekurang-kurangnya 10 muka surat setiap hari. Dan selepas itu menyelesaikan tugasan menyiakan iklan untuk pelanggan, sama ada ada temu janji, atau sesi mengambil gambar atau video. Saya akan selesaikan ke semuanya sebelum 4.30 petang. Setengah jam akan memecut menjemput semua anak-anak. Malam hanyalah bersama anak-anak, cuba untuk meluangkan sebaiknya masa berkualiti bersama mereka dan meningkatkan kualiti setipa detik jam yang berlalu. Semoga tahun memberi saya mencapai keberkatan dalam kehidupan dunia dan akhirat. Amin, amin, amin. Selamat tahun baru 2012 dan salam kasih sayang.

1 comment:

Zaila Mohamad said...

selamat tahun baru kak!! moga segala impian menjadi kenyataan & dipermudahkan oleh Yang Maha Esa;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin