Tuesday, June 14, 2016

Hari ke 9

Hari ke 9
Saya ada rekod yang baik lawatan ke KK sepanjang hamil kali ini.
Salah satunya mahu melihat cara pengendalian jururawat Klinik Kesihatan. (salah satu misinya kemaskini ebook panduan berpantang hiho).
Rupanya sangat terbaik.
Akan tetapi kalau sibuk sebagai rutin sebelumnya memang kurang sesuai untuk saya.
Rasa macam janggal juga, setiap dua hari datang buat lawatan ke rumah. Oh aloh anak ke 6 baru ada pengalaman ini.
Masakan tidak sebelum ini tidak ada, untuk Ammar dan Arissa juga sebulan kami menghabiskan masa berpantang di hospital.
Lagi pula saya memang tidak mahu terikat dengan rutin kononya ada keutamaan lain.
Tahun 2016 ini saya bagi ruang kepada kesihatan diri dan mahu mengikut satu persatu jadual kesihatan hamil.
Untuk yang ini hari ke tiga baru dapat pulang ke rumah.
Hari ke 2 (sepatutnya ada lawatan), ke 4, ke 6, semalam hari ke 8 pun ada lagi
Lalu berborak dengan misi.
Kalau di bandar memang tidak ada terutama di Kuala Lumpur dan kawasan yang padat.
Akan tetapi dikampung rutin ini begiti disiplin dijaga.
Oh begitu. Hehe jakun kak tipah sebenarnya ;P
Melihat saya cergas dan sihat seperti sudah sebulan berpantang.
"Iya, saya perlu sihat kerana berpantang sendiri. Tambahan pula saya ikut rutin pemakanan sihat. ALhamdulillah ALlah bagi kesihatan yang terbaik selepas habis bersalin."
"Bayi juga sihat, seperti usia sebulan."
Hari ini semua sudah ke sekolah. Tinggal ibu, Amni dan Ammar sahaja.
Alhamdulillah, ibu sudah mula menjeling satu manuskrip untuk dikemaskini.
Otak dan jari aje pun bergerak.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin