Wednesday, January 9, 2013

Siang malam rutin super mak

Teks: Masayu Ahmad



Berkongsi ibu A yang mempunyai seoarng anak. Segalanya tentang anaknya sahaja, persediaan kelengkapan cukup sempurna. Padanya anak segala, jadi setiap inci rutin si anak si ibu akan menyediakan apa yang terbaik.

Berkongsi ibu B tentang anak dan bayi comel. Masih punya dua orang anak dan keduanya masih dibawang lingkungan 4 tahun ke bawah. Jadi setiap hari hanya menumpukan kepada si anak sahaja.

Berkongsi ibu C di laman sosial facebook, sejak mula buka sekolah rutinya berubaha. Mempunyai anak kecil dan seorang lagi mula sekolah darjah 1. Harinya bermula awal pagi menyediakan kelengkapan, bekal si anak, tengahari menanti untuk persediaan sekolah petang pula. Malam hari untuk ulangkaji.

Berkongsi pula ibu D menyatakan hal yang sama, namun rutinnya lebih sibuk kerana anak ramai lima orang dan semua sudah bersekolah. Ibu B lebih cekap menguruskan anak-anak sekolah dan urusan rumah tangga.

Berkongsi pula ibu E yang mana anak-anak sudah bersekolah rendah dan menengah. Rutinnya tetap sibuk tetapi si ibu lebih matang dalam menguruskan anak-anak dan urusan rumah tangga.

Jadi kalian berada di kategori mana?

Ini saya pula Masayu Ahmad, melalui rutin yang sama kerana anak kecil 2 tahun, 5 tahun, 6 tahun dan darjah dua. Saya juga sudah melewati beberapa fasa di atas dan mula beralih ke fasa ke dua, anak-anak mula bersekolah. Saya sudah melepasti fasa pertama ketika anak-anak masih kecil. Serentak dengan itu ia adalah catatan dan pengalaman berbeza setiap orang.

Pun begitu saya suka melihat dan mencerap, dari setiap perkongsian boleh kita belajar. Setiap orang ada cara berbeza dalam mengurus keluarga dan rumah tangga, jadi ambil yang positif dan amalkannya. Yang negatif tidak perlu.

Rutin hujung minggu yang akan bermula hari ini

1. Kemas rumah
2. Menu hari minggu sekeluarga
3. Aktiviti cuti esok termasuk ziarah dan kenduri
4. Aktiviti anak-anak sama ada urusan kerja sekolah atau aktiviti yang membantu pembesaran mereka.
5. Selesaikan urusan sama seperti basuh baju sekolah dan persediaan minggu berikutnya.

Apa terbaru

1. Ini salah seorang yang sudah pun menyertai agen dropship borong, jemput singgah di shopping cart beliau, http://www.rahimacollectionrc.com.my/home


2. Ini juga salah seorang lagii saya kongsikan fanpage borong beliau
http://www.facebook.com/NurAinzBoutiqueWholesaleCentre

3. Juga yang ini http://www.facebook.com/AlhuffazTaukehJualanBorong



Sertai Dropship Borong

Tinggal 53 tempat sahaja lagi. Tawaran ini adalah terhad kepada kalian yang benar-benar berminat sahaja.


Terhad kepada 60 ahli sahaja, tinggal 53 tempat sahaja lagi.

Syaratnya seperti berikut:

1. Terbuka kepada yang sudah mula bisnes online.

2. Terdapat 50 produk


Lihat lanjut di sini ya
http://bisnesdropship.blogspot.com/






No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin