Thursday, October 30, 2014

Hidup hebat atau hidup berkat? ;)


Teks: Masayu Ahmad
Baca naskah wajib ini www.janawangdirumah.com

Ebook promosi minggu ini RM30 sahaja, harga selepas ini RM50http://khidmatpelangganonline.blogspot.com/

Alhamdulillah kita doa yang baik-baik dan tindakan yang positif sahaja. Matahari sudah makin meninggi. Hari ini ibu masakkan dua nasi, nasi Malaysia, Nasi Arab, hehe.
Siap nasi lemak, telur rebus dan sambal bilis. Sambal bilis itu buat sekali banyak. Bahagi dua, nanti menu tengahari masukkan sahaja petai. Jadilah ia sambal petai, kegemaran bonda mertua.
Ayam sudah siap perap dan nanti hanya bakar sahaja guna 'pemanggang ajaiblah sangat'. Nasi mandy ayam untuk anak-anak atas kefahaman kesibukan ibu.
Nasi pagi siap dan juga menu berat tengahari dan malam. Juga tadi tu dia en.suami ambilkan satu pokok daun pandan segugus. Bukan helai dah. Konon ibu beli tepung mahu buat bingka. Kita tengok nanti bingka ke 'bingkai'.
Hari Jumaat bukan hari cuti, anak-anak ada di rumah, mereka suka makan dan suka ibu masak. Jadi semua sudah selesai, sudah kenyang. Ibu sambung marathon 100 mukasurat lagi untuk manuskrip.
Hidup adalah pilihan untuk kita bersyukur setiap hari. Kita syukur dengan apa yang ada dan pilihan inilah yang terbaik untuk kita berikan terbaik buat keluarga tersayang.
Travelog suri.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin