Saturday, August 4, 2012

Dua minggu lagi

http://gedungserbanikaonline.blogspot.com/2012/08/telekung-sulam-indonesia-rm55-termasuk.html

Salam kasih sayang, cepat sunggu masa berlalu, lagi dua minggu Ramadhan akan sampai ke penghujung. Jalan raya sangat sibuk hari ini, seperti Hari Raya pula. Ramai yang pulang ke kampung untuk berbuka puasa bersama kelurga.

Juga sana sini kemeriahan lagu raya, di pusat beli belah, sempena cuti begini ramai yang mengambil kesempatan untuk membeli keperluan raya. Kami sekeluarga belum beli apa-apa, sebab dah tahu mana tempat yang sesuai jadi, lambat-lambat pun tak apa ;D

http://gedungserbanikaonline.blogspot.com/- jemput singgah ada jubah kanak-kanak, sarung wudhuk, telekung sembahyang vietnam, indonesia dan Malaysia.

Perkongsan untuk hari ini

Nabi Muhammad s.a.w telah merintis bisnesnya jauh sebelum baginda dilantik menjadi Rasul. Pada waktu itu baginda menjadi pembekal dan kemudiannya setahap demi setahoa bisnesnya berkembang dan memasuki peringkat demi peringkat iaitu sebagai self employee, business owner dan investor.

Sehingga ketika diangkat menjadi rasul, baginda sudah berada pada kedudukan financial freedom (kebebasan kewangan). Pada waktu ini baginda belum lagi memikul tugas yang berat dan mempunyai banyak waktu untuk memikirkan masyarakat, melakukan uzlah di ga Hira dan selanjutnya menerima misi kerasulan.

Mukasuar 67, buku: Wanita Juga Boleh Berbisnes, Berguru Kepada Khadijah





No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin