Tuesday, August 23, 2011

Semangat, semangat, di mana kau semangat?

Teks; http://www.masayuahmad.com/

Semangat baru


Agak lama juga saya memandang sepi dengan susunan tugas ‘penulisan’ ada manuskrip yang perlu dicantik dan disolek semula. Ada beberapa manuskrip yang perlu disiapkan, juga beberapa manuskrip di tangan editor, juga beberapa bungkusan buku yang perlu dibungkus dan dipos.

Ada buku Jana RM Dari Rumah yang dihantar hari ini esok sampai, terkejut saya, walhal buku itu dihantar ke alamat di Melaka. Ada yang mengambil masa, dua hari, tiga hari, lima hari. Bergantung kepada lokasi alamat pembeli. Saya mengucapkan terima kasih kepada yang sudi membeli terus dari saya. Stok sudah habis di tangan saya, jika kalian mahu beli buku Jana RM Dari Rumah terus membuat pembelian melalui Karangkraf Mall dan juga pautan dan saluran yang saya sertakan di atas.

Masa saya berbaki 4 bulan 4 hari untuk menyelesaikan manuskrip dan KPI saya untuk tahun 2011. Adakah saya sempat, apa pun Masayu Ahmad mahu tarik nafas dan bersedia untuk memasuki trek semula. Biar perlahan namun konsisten. Mana buku tak nampak-nampak? Insya-Allah perlu sabar, saya perlu menyiapkan suntingan manuskrip sebagaimana diarahkan editor. Baca, ulang, baca, ulang, sunting, sunting, sunting sampai puas hati.

Beberapa manuskrip yang sedang ditulis saya perlu kerjakan. Dua minggu ini ‘mood saya melayang jauh’, saya bagi sahaja anak-anak menggunakan komputer kerja. Kalau ibu dah mula terpacak di depan komputer makanya mereka tidak boleh lagi berjimba-jimba seperti sekarang. Saya alihkan kepada melayan si comel Arissa yang kini sudah lapan bulan menyudahkan aktiviti lain. Juga mengemas rumah mertua, saya seakan sudah jadi tuan rumah pula. Perlu kemaskan bilik-bilik, sementara ipar duai yang akan pulang. Projek X saya masih keutamaan, kalau tidak hujung tahun ini, mungkin awal tahun depan, saya masih mengemas kini perancangan sedia ada. Insya-Allah.

Saya kini sedang menyiapkan juga buku panduan yang berkait kesihatan dan kecantikan. Nantikan ya, ia adalah ebook, yang akan diterbitkan www.klikjer.com. Saya suka menerbitkan ebook di sini. Apabila melihat wang masuk terus ke akaun, ia adalah satu terapi dan semangat. Tidak dapat tidak wang adalah salah satu sumber motivasi yang berkesan. Kalian setuju atau tidak? Sudah tentu perlu setuju. Walaupun sumber motivasi yang lain juga perlu ditingkatkan setiap hari seperti amalan keagamaan, kisah inspirasi kejayaan, carilah sumber inspirasi yang boleh member momentum kepada diri.

Raya tahun 2011

Raya tahun ini saya mahu berserdahan sahaja, tetapi sudah berjanji dengan kakak ipar mahu buat ketupat. Ketupat kelantan rasanya lemak dan manis, kerana adunan santan, gula. Jika mahu sedap lagi masukkan serunding daging.

Raya tahun ini saya tidak seperti selalu, perlu bersipa beg besar kerana balik kampung. Tidak lagi perlu menempuhi jalan raya berbelas-belas jam. Memilih mahu beraya di mana. Kini ulang alik sahaja rumah ayah dan rumah mertua.

Pada kesempatan ini saya mahu titipkan ribuan terima kasih kepada pembaca budiman yang tidak jemu berkunjung ke sini. Kadangkala kalian meninggalkan komen, tetapi saya pula tidak sempat membalasnya. Namun saya saya sangat menghargai setiap mesej yang ditinggalkan di sini. Terima kasih sekali lagi. Juga pembaca senyap yang malu-malu meninggalkan jejak. Terima kasih juga buat pembeli ebook http://www.janawangdirumah.com/ , terima kasih kerana jualan ebook ini konsisten setiap bulan. Insya-Allah saya akan membuat penambah baikan terhadap ebook seterusnya juga ebook dan buku sedia ada.

Berhati-hati pulang ke kampung dan maaf zahir batin dari saya, andai kata ada penulisan saya yang secara sedar atau tidak mengundang rasa tidak puas hati.

Salam kasih sayang

Bagi yang belum mendapatkan panduan bekerja di rumah untuk wanita sila dapatkannya di sini http://www.janawangdirumah.com/ . Ebook ini bukan sekadar panduan, malah disertakan testimoni iaitu mereka yang sudah sukses bekerja dari rumah, secara sambilan dan juga sepenuh masa. Juga ada senarai contoh bisnes disertakan.



No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin