Friday, April 3, 2009

Hakim kan abang



Hakim gemar membuat ibu ketawa, tetapi tidak kurang juga menaikkan darah ibu. Hakim boleh dikategorikan seorang anak yang aktif dan lasak. Saya perlu memastikan Hakim sentiasa ada aktiviti yang perlu dilakukan.

Untuk satu-satu aktiviti Hakim hanya boleh fokus 5 sehingga 10 minit sahaja kemudian dia sudah membuat aktiviti yang lain. Apabila ibu tengah asyik buat kerja Hakim sudah mula menyelongkar bilik stor mengeluarkan set badminton. Berdentang dentunglah reket badminton dijadikan ala-ala kayu golf. Arif adalah penurut paling setia, mengikut sahaja apa sahaja si abang lakukan.

Penat bermain badminton, dibasahkan lantai, acara berenang-renang di tepi pantai bermula. Jika boring lagi akan diangkut semua sofa dan dijadikan tempat terjunan. Jika masih boring pasukan bola sepak akan ditubuhkan.

Terkedek-kedek si Aiman menyertai abang-abang. Riuh rendahnya jadinya satu rumah dijadikan tempat bermain bola. Aiman yang baru pandai berjalan sudah pandai menyepak-nyepak bola walaupun keadaannya belum stabil. Selalunya jadi mangsa apabila bola sepakan Hakim terkena Aiman. Menangislah si adik. Aiman akan terkedek-kedek mencari ibu dan meluahkan rasa sedihnya. Selepas 2 minit Aiman kembali turun padang.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin