Wednesday, March 19, 2014

Realistik dan berpijak di bumi nyata

Teks: Masayu Ahmad
pn.masayu@gmail.com

Baik, ada yang bertanya.

1. Boleh ke berjaya bekerja dari rumah?
2. Boleh ke gagal?
3. Boleh ke meneruskan kelangsungan hidup?
4. Bagaimana cabaran?
5. Bagaimana dengan mengurus hutang?

Ok, baik dalam apa jua bidang pun, ada yang gagal ada yang sukses. Namun perkara yang paling mudah adalah cari siapa mentor dalam bidang yang kalian mahu ceburi. Contoh bisnes makanan, siapa? Bisnes butik, siapa?

Mengantuk pula saya, nanti saya sambung esok ya...;) atas saya sudah letak email bagi yang mahu berhubung. Juga ada beberapa email yang belum sempat saya jawab. Maafkan kekurangan saya, nanti saya usahakan jawab segera. Sekarang ini dalam masa 10 hari sedang bertarung 4 manuskrip serentak. Sudha rsa mahu demam pula.

Makan, minum, tidur semua manuskrip. Itu tidak mengapa kerana inilah dunia saya. SOHO juga ada sentuhan baru, nanti saya kongsikan. Juga satu almari baru penuh buku. Tahun ini walau apapu mahu selesaikan 30 manuskrip. Insya-Allah.

Kelas online masih berjalan seperti biasa, juga saya sudha buka kelas offline di Kota Bharu, belum lagi besar-besar, atas kapasiti saya yang belum lagi boleh ke sana ke mari, AMmar masih kecil masih belum cukup 2 bulan dan saya sedar diri akan keadaan saya.

Pun begitu boleh terus menghubungi jika mahu sertai mana-mana kelas online. Barisan pasukan guru online sentiasa membantu.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin