Wednesday, December 16, 2015

Perjuangan

Salah satu alasan utama kenapa saya mahu pulang ke kampung?
Salah satunya kerana arwah mek, saya tidak berkesempatan dan arwah dijemput Ilahi saya tidak ada di sini.
Kerana itu, saya hanya ada tiga peluang sahaja lagi.
Alhamdulillah saya menggunakan kesempatan lima tahun ini sebaiknya.
Berbaki satu peluang sahaja lagi yang perlu digunakan sebaik-baiknya.
Saya puas kali ini, walaupun bakti ini tidak sehebat ibu bapa menjaga kita. Tidak sehebat mereka menjaga dan membesarkan kita.
Sebelum itu tanya diri sendiri. Jika betul bersedia, perlu sedia fizikal dan mental.
Insya-Allah, Allah permudahkan segala urusan.
Sekiranya merasakan agak mencabar, cepat cepat istigfar.
Kerna, kita juga akan melalui hari tua.
Santuni mereka dengan baik, Insya-Allah.
Menjaga anak dan menjaga orang tua pada masa yang sama kalian mahu bekerja di rumah. Ia adalah tiga posisi yang berbeza.
Banyaknya saya melawan arus, sekiranya urusa ibu bapa melanggar urusan kerja. Saya tangguhkan dahulu urusan kerja.
Kemudian barulah menyamung tugasan.
Insya-Allah saya berkongsi dari masa ke semasa.
Bukanlah kerana saya hebat, kerana masa yang ada tidak lama.
Selepas kesukaran, Allah berikan kemudahan.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin