Friday, December 12, 2014

Tahu matlamat dan fokus untuk selesaikan

Teks: Masayu Ahmad

Alhamdulillah, sepanjang minggu cuti ini tidak ke mana, hanya merancang jadual untuk 2015. Saya mahu dan akan selesaikan 10 manuskrip siri bisnes sebelum Jun 2015 insya-Allah.

Walaupun agak terbabas, namun saya tahu dan saya akan tulis dan selesaikan ia dengan jaya. Apabila kita tahu apa matlamat dan kita boleh fokus dengan pemanduan di hadapan dengan lancar.

Gangguan kecil sebenarnya akan memberi kita daya kreatif untuk mengungguli masa setiap hari.

Bulan cuti ini saya merancang menu sebulan dan memulakan masakan pagi, tengahari dan malam secara pakej. Dan ia sudah mulai memasuki trek semula. Tahun ini adalah tahun penting saya. Juga bagi kalian yang mahu belajar terus dengan saya sesi offline sudah dibuka terutama untuk kelas ebook.

Untungnya kelas ebook ini adalah, kalian boleh lihat saya update ebook/manuskrip terkini yang sedang saya tulis. Itu kelebihan bagi yang mahu belajar dan mahu sertai kelas ebook. Insya-Allah saya cuba berikan yang terbaik dan panduan bagi kalian yang sangat teringin mahu menulis ebook.

Bagi ebook yang baik dan lengkap mungkin boleh dijadikan manuskrip yang bagus sebagai proposal buku. Insya-Allah


www.akademibekerjadirumah/shop ini masih bertukang dan ia adalah salah satu produk/servis digital. Iaitu walau saya cuti ia masih bekerja 24 jam seperti biasa.


Allah tidak menyusahkan hambanya mintalah apa sahaja dari Allah Maha Pemberi rezeki. Selepas kita minta jangan lupa pula untuk berusaha luar biasa Insya-Allah. BUkan cepat atau lambat tetapi rezeki dan kasih sayang Allah itu datang tepat masa ketika keadaan kita bersedia, insya-Allah. ;)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin