Monday, December 22, 2014

Gali semangat dalam diri

Teks: Masayu Ahmad
Baca naskah wajib ini dahulu ya www.janawangdirumah.com


Salam kasih sayang, salam kebahagian. Alhamdulillah, semalam air mencurah turun dari langit. Beberapa kawasan di Kelantan sudha banjir. Ya Allah kau limpahkan rahmat kau berikan kami sedikit ujian agar kami bersyukur dan bersabar. Permudahkan segala urusan sahabat-sahabat kami yang dilanda banjir agar kembali dalam keadaan sedia kala.

Hujan itu rahmat

Hujan yang turun menyuburkan bumi. Menyegarkan alam. Hujan juga adalah waktu mustajab berdoa. Pada ketika inilah kita selalu menggunakan ruang-ruang yang ada untuk berdoa.


Apa khabar matlamat baru kita

Pastikan ia lebih nyata lebih realistik.


Ammar sudah menangis, nanti saya sambung ya ;)

Alhamdulillah Ammar sudah tidur. Selesai ibu masakkan bubur nasi untuk anakanda, dia sudah lena. Jadi ibu bersambung memasak untuk sarapan pagi dan tengahari. Daging goreng kunyit, gulai ayam dan goreng terus ikan siakap.

Ada saya berkongsi bahawa bonda mertua sudah tidak memasak lagi. Namun semalam dek kerana dia mahu sangat makan nasi kerabu. Tumisnya dibuat sendiri. Nampak dirinya yang mengah ketika memasak. Saya perhatikan sahaja. Kadangkala orang tua dia mahu makan hasil masakannya, pandai-pandailah kita kan.

Bersambung tugasan menulis dan juga urusan yang lain. Hakim masih lagi beradai di rumah tok ayah dan ibu akan ke sana 28 hb ini. Ada beberapa tugasna yang tertangguh perlu diselesaikan minggu ini juga. Juga perlu ibu konsisten 40 mukasurat sehari insya-Allah. Kita mahu, kita tekad, kita buat kita dapat.

Kita malas, kita bertangguh, kita banyak alasan, kita tak dapat.

Salam kasih sayang. Rai kebahagian dan nikmati kasih sayang walau di mana sahaja kalian berada.

No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin