Friday, March 13, 2015

Yeay! Mama sudah 'resign'

Boleh dapatkan di sini www.akademibekerjadirumah.com/shop

Teks: Masayu Ahmad

Salam pagi Sabtu, salam kasih sayang. Segala puji hanya bagi Allah, Tuhan sekalian makhluk. Memasuki pertengahan bulan Mac dan kita masih berada suku tahun 2015.

Alhamdulillah momentum untuka tahun ini sedang laju dan laju. Apabila sedang laju saya mahu menyelesaikan manuskrip mengikut jadual. 50 buku dan 50 ebook. Ebook semakin menghampiri 15 naskah dan sudah tentunya selesai manuskrip Yeay! Mama sudah 'resign' saya akan menekuni manuskrip untuk buku pula. Insya-Allah semoga di permudahkan.

Antara bahagian yang saya sentuh dalam YMSR ini adalah pengalaman suri-suri terdahulu yang sudah pun melepasi impian mahu berhenti kerja.

Berhenti kerja di sini bukanlah dengan tidak ada matlamat berhenti kerja dengan perancangan dan bermatlamat.



Nota inspirasi- Rahayu Rashid

1hb April 2015 ini genap 5 tahun saya berhenti kerja. Saya yakin, rezeki di tangan Allah. Saya menikmatinya selagi usia masih dipinjamkan untuk saya lalui bersama keluarga yang saya sayangi. Terima kasih Ya Allah, atas segala-galanya. Segalanya telah Kau berikan kepadaku dan keluargaku. Sederhana tapi ia sempurna
Saya tidak mengatakan menjadi WAHM atau menjadi surirumah ini mudah, namun percayalah, ia amat berbaloi. Yang penting, kita mestilah mempunyai niat yang betul. Untuk berjaya sebagai WAHM memerlukan ketabahan, keyakinan dan ilmu. Yakinlah pada rezeki yang telah Allah tentukan. InsyaAllah, segalanya akan dipermudahkan.Akhir kata untuk perkongsian ini, “Yeay! Mama Saya Sudah Resign” bukanlah mimpi ngeri atau berakhirnya sebuah perjalanan karier seorang wanita. Malah, ia adalah permulaan kepada kehidupan berkeluarga yang lebih indah dan membahagiakan. Yang penting, kita harus bijak mengambil peluang agar kita mampu menjana pendapatan sendiri dari rumah.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin