Wednesday, August 26, 2015

Di balik tabir kematian



Teks: Masayu Ahmad

Tiga perkara yang membantu kita selepas kematian sedekah jariah, doa anak yang soleh, ilmu yang bermanfaat, 

Terdapat banyak deretan buku yang menjadi peneman sebelum tidur biasanya 3 genre yang saya suka baca. Motivasi kematian iaitu hari kiamat, alam kubur/kematian, manalah motivasi bisnes buku-buku berkaitan inspirasi kejayaan usahawan terbaru di tangan Kisah Orang Menang iaitu tulisna Saiful Nang. Satu lagi genre yang saya suka baca sejak dari dulu fiksyen realiti kehiudupan, biasanya karya Fatimah Busu.

Tiga genre ini begitu mendominasi rak buku bilik dan juga ruang kerja. Tidak makan pun tidak mengapa ;)

Ada banyak perkara yang belum selesai senarai teratas minggu ini masih lagi bersilat dan bertukang dengan ebook 10 langkah mudah bina kedai online edisi 1. Masih bercinta untuk menyelesaikannya. Sudah selesai 100 mukasurat dan saya peram lebih kurang sebulan juga. Juga 35 iklan yang perlu dikemaskini.

Kemudian barulah bergerak ke manuskrip yang lain.

Hari ini Ammar kurang sihat, asyik merengek dan mahu berdukung sahaja. Pagi tadi terpaksa meletak penghadang dan agar dia tidak berlari. Saya gesa untuk mandi dengan cepat. Sebenarnya mandi kali ke dua. Maklumlah kan pagi sudah berpeluh memasak dan mengemas. Kemudian datang dan ambil peluk AMmar. Ibu minta maaf buat AMmar menangis. Barulah bawa sekali.

Ammar sekarang mulutnya cepat meniru, dan cepat pula petah keluar dari mulutnya. Selalunya juga pagi diambilnya tudung saya. Itu maksudnya dia mahu keluar sambil beli sarapan. Dua hari ini saya memasak, jadi tidak keluar beli sarapan.

Tadi jam 10 saya bawa juga di santai sebentar di lokasi 'me time'. Jam 10 itulah tempat untuk melepaskan lelah. Tetapi kali ini berdua dengan AMmar.

Beberapa hari sudah saya menghantar Ammar untuk transit, kerana perlu selesaikan kerja dan saya sangat penat dan mahu rehat. Jadi hari ini sudah tidak hantar lagi. Cuma perlu fokus dua tugasan di atas. Insya-Allah. Alhamdulillah.


No comments:

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin