Saturday, March 17, 2012

Esok bermula rutin sibuk

Teks: Masayu Ahmad


Hakim, Arif dan Aiman sudah bergelimpangan di atas toto merah jambu. Arissa kini berpindah ke pangkuan en.suami sambil makan malam.

Ibu? Mahu reda sekejap, usai mengemas segunung pakaian, mengosok seminggu untuk Hakim, ibu dan ayah, masih separuh lagi. Berhenti lelah sebentar. Sudah berpeluh-peluh. Bunyi kipas deras membantu ibu reda, beransur badan menurunkan suhu.

Badan rasa lenguh-lenguh, saya sudah mula teringatkan sentuhan jemari Kak Lah memicit belakang, bahagian yang penat. Selepas sejam memang rasa segar semula. Juga sudah jumpa lokasi idaman hati, mahu rawatan muka hanya RM25 dan sauna RM15 sahaja, campur urutan badan satu jam hanya RM20, semuanya RM60 rawatan dari hujung rambut hingga hujung kaki. Itu sebagai 'reward' untuk di sendiri, yang ke sana ke sini, urus rumah tangga, urus anak-anak, pemandu, jururawat, doktor, tukang masak, segala-galanya. Terima kasih en.suami kerana banyak membantu.

Aduhai masa menulis saya sekarang banyak terbantut, ada- ada sahaja halangan dan cabaran dan peluang-peluang baru yang terbuka luas. Harapnya saya kekal fokus satu persatu. Apabila kita berkenalan dengan ramai usahawan lama, maka lebih banyak peluang pula yang datang. Alhamdulillah.

Ok, saya mahu mandi dan rehatkan badan. Belum boleh rehat mahu sambung gosok pakaian.

Sehingga ketemu lagi:

Buat Farah yang bertanyakan kumpulan bekerja dari rumah ini saya sertakan link:

Malaysian WAHM community

http://www.facebook.com/groups/272386236172102/

ini juga

Malaysian Mum Biz Network
http://www.facebook.com/groups/mmbiznetwork/

1 comment:

farrah said...

thank you!!!!!!!!

semoga terus dimurahkan rezeki kerana sudi berkongsi info berguna buat semua... amin!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin