Wednesday, October 5, 2011

Tenggelam timbul

Teks: www.masayuahmad.com

Assalamualaikum w.b.t

Cuaca agak mendung petang ini, jam sekarang 4.15, berkumandang azan menandakan sudah masuk solat Asar.
Sudah lama juga tidak bersiaran di sini Memencilkan diri buat seketika, bertarung menyelesaikan tugasan, juga rutin harian yang tidak jemu-jemu datang bertandang.
Terima kasih pembaca budiman yang sudi datang bertandang. Banyak betul yang saya mahu kongsikan. Apapun doakan apa yang sedang saya usahakan sukses.
Lagi lebih kurang 12 minggu akan menjengah tahun 2012. Hakim mula bersekolah. Nampaknya saya perlu terus laju mengejar masa. Motivasi agak mendatar tetapi kemahuan untuk melihat apa yang sudah saya rancang sentiasa mengebu-gebu. Setiap kali motivasi agak merudum saya kembali menyelak halaman-halaman yang tertera artikel yang mampu membangkitkan semangat.
Di dalam loyang masih berbaki separuh kuih bingka kukus yang saya masak pagi tadi. Hari pertama buat, jemaah kanak-kanak riang sekejap sahaja kuih itu lenyap. Selang hari saya buat lagi, dan selang dua hari iaitu hari ini saya buat lagi. Nampaknya sudah kurang mendapat sambutan, hanya Arif sahaja yang masih enak menikmati kuih ibu. Mungkin sudah bosan agaknya, Hakim dan Aiman sudah jemu. Nampaknya perlu masak kuih lain, kek coklat kukus atau kek pisang kukus. Anak-anak pun mudah jemu kalau disua perkara yang sama, inikan pula saya. Perlukan suasana baru yang lebih segar untuk memulihkan kembali momentum. Ada satu manuskrip di tangan  yang agak lama saya peram, ia perlu ubah suai semula, sudah separuh iaitu kini sudah 10 bab, saya perlu bertahan dengan separuh lagi untuk menyerahkan kembali kepada editor.

Salam kasih sayang
www.janawangdirumah.com

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin