Thursday, December 9, 2010

Menu pantang

Hari pertama pantang (7.12.2010)

Selepas selesai bersalin, minum air suam segelas. Selepas sejam berehat minum kopi panas.
Makan malam, roti kosong dan milo panas.

Malam minum air suam.

Rawatan: Mandi air panas (masih di hospital). Sapu seluruh badan dengan minyak panas, bermula pada kaki, paha, perut sehingga lengan).Pakai stoking panjang. Rambut ikat kemas atau sanggul.

Ambil masa untuk tidur dan berehat.

Hari ke dua (8.12.2010.

Sarapan: Milo panas, biskut sayur.

Rawatan: Mandi air panas, sapu minyak panas dan krim but-but seluruh badan.

Menu tengahari: Nasi putih, ikan bakar, lada hitam, sayur sawi.

Petang: Susu kambing panas. Biskut.

Malam: Ikan bakar, lada hitam, nasi putih

4 comments:

kakyong said...

selamat berpantang Mas..

dah ade di rumah skrg kan...
bersalin di hospital mana?

MamaYatie said...

selamat berpantang..

zailamohamad said...

sedapnya menu berpantang!! Zaila meme suka makanan masa pantang & selalunya Zaila makan nasi sepinggan je sehari, kalau malam tu cuma banyak makan biskut & minum air milo, owh tak sabar rasanya nak berpantang!!

Ummi Hanie said...

owhh..terus terkenang zaman melahirkn anak di hospital kerajaan..bg sy itu tetap satu pngalaman manis walaupun bukan di hospital/klinik private...menu brpantang sy kalau belah mentua agak strict,xde kuah2..tp kalau belah mak sndiri,x strict sgt,ade kuah2/sup ;)

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin