Saturday, September 5, 2015

Tenang mudik ke muara

Teks: Masayu Ahmad

Baca persediaan asas di sini www.janawangdirumah.com

Lebih banyak rujukan di sini www.akademibekerjadirumah.com/shop


Alhamdulillah jam sudah 7.12 petang, sebentar lagi akan berkumandang azan maghrib.

Anak-anak sudah pun siap sedia, selepas selesai mengeluarkan peluh. Ammar di pangkuan menemani ibu di bilik kerja.

Saya mahu memahatkan hari penting ini bertarikh 5.9.2015, selepas sekian lama. Lima tahun sudah ia hanya bayangan dan angan-angan. Namun sejak setahun ini ia ibarat satu angan-angan yang mahu saya tunaikan dan sangat inginkan.

Barangkali masanya saya mahu dan memiliki 'hasrat' ini. Alhamdulillah ia direstui.

Kepada Allah saya pulangkan kembali segala nikmat dan kesyukuran. Tidak ada upaya saya melainkan doa yang makbul dan hajat yang tertunai.

Usaha, doa dan tawakkal. Sesungguhnya Allah Maha Kaya Lagi Maha Pemberi.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin