Friday, September 16, 2011

Alhamdulillah,

Teks: http://www.masayuahmad.com/


Assalamualaikum w.b.t, terima kasih wan ani kerana bertanya khabar, lama sungguh saya menyepi, sejak beberapa hari sebelum syawal sehinggalah ke hari ini. barulah dapat bersua di sini.
 Syawal kali saya kali pertama saya beraya belah mertua dengan semua ipar duai ada di sini.

Kemeriahan terasa dan betapa gembiranya mertua dengan kehadiran anak cucu. Malam syawal mertua sudah kurang sihat dan pagi syawal tidak dapat ke masjid, hanya berada di rumah sahaja. Kesihatannya kurang mengizinkan sehingga hari ini.

Kebetulan pula talian internet terputus disebabkan 'gigih' kanak-kanak riang menggunakan komputer sehingga tercabut dan talian internet saya 'sudah tiada hayat'. Dengan kata lain 'saya rehatkan sebentar talian internet', selain menumpukan kepada urusan rumahtangga dan tanggungjawab sekarang dan juga saya menumpukan menyelesaikan beberapa manuskrip. Ada satu manuskrip memerlukan saya memberi tumpuan dan membuat sedikit rombakan.

Saya perlu bersabar dengan keadaan sekarang, dan bersyukur dengan apa yang telah Allah berikan. Pelbagai jalan diberikan agar saya berusaha, dan saya perlu bijak menggunakan masa yang ada. Selain kudrat yang ada ini untuk memberi yang terbaik buat mertua.

Terima kasih kepada pembeli ebook http://www.janawangdirumah.com/, juga pembeli buku Jana RM Dari Rumah, alhamdulillah saya sudah mula menuai hasil berdikit-dikit. Terima kasih sekali lagi. Saya panjatkan kesyukuran kepada Allah kerana memberi bakat dalam penulisan dan ia memberi satu loncatan saya berada di rumah dan dapat membantu keperluan orang tua yang semakin uzur.

Seminggu sudah cukup meragut hati dan perasaan, jadi sementara nyawa dikandung badan, semoga Allah makbulkan segala doa dan usaha. Banyak yang inin dikongsikan, mungkin saya saya akan jarang bersiaran apabila 'tugas saya selesai' saya akan kembali ke sini.

Juga akan mencuba talian internet yang lebih laju dan berkuasa kuda, saya perlu berlari dan berpindah ke satu lagi fasa. Fasa ke dua saya bekerja dari rumah. Hanya sedikit sahaja lagi, juga Disember 2011 sudah tidak lama lagi akan mejengah, saya sedang memecut dengan kelajuan selaju yang boleh. Pada masa yang sama, banyak persinggahan kiri dan kanan yang memerlukan saya berhenti seketika, menarik nafas dan melunaskan beberapa perkara.

Terima kasih kerana masih sudi berkunjung ke sini, saya juga tidak sabar untuk mengumumkan apa perkembangan seterusnya.

Salam kasih sayang

http://www.janawangdirumah.com/

1 comment:

Ely Hasrul said...

lama Mas xupdate. bagus busy tuh, maknanye ape yg Mas buat berhasil hehe

There was an error in this gadget

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin