Sunday, May 8, 2016

Ramadhan kali ini

Teks: Masayu Ahmad

www.janawangdirumah.com
www.akademibekerjadirumah.com/shop


Berbaki lebih kurang empat minggu sahaja lagi bulan penuh keberkataan akan menjelma. Seakan satu perasaan sayu menyelinap di hati.

Ia, dua susuk tubuh tidak lagi bersama kami anak beranak bersama berbuka puasa. Rupanya ramadhan yang lalu adalah ramadhan yang terakhir bersama arwah mok dan arwah atuk. Al fatihah.

Masakan saya lupa kerna lima tahun ini pulang berbakti sekadar kudrat yang ada.

Namun, hati masih berbahagia kerna, masih ada tok ayah yang menyirami kasih sayang cucu-cucu.

Ramadhan kali ini kami bakal menyambut orang baru, ahli keluarga baru. Jadi persiapan untuk raya seakan bukan menjadi keutamaan. Saya bakal berpantang sepenuhnya di bulan Ramadhan ini.

Mujur kakak yang sulung akan pulang jadi satu kelegaan buat saya persiapan puasa buat tok ayah. Selalunya saya dan kakak akan bergilir untuk pulang memasak dan kali ini saya tidak dapat menunaikan hal demikian.

Bakal menimang kelahiran ke 6, saya merasakan satu amanah yang maha berat untuk memberi yang terbaik untuk anak-anak. Debarnya masih ada dan kini sedang menghitung hari.

Doakan saya ya, agar dipermudahkan.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin