Thursday, July 2, 2015

Design kematian

Teks: Masayu Ahmad
Baca naskah wajib di sini www.janawangdirumah.com

Lagi sumber rujukan www.akademibekerjadirumah/shop


Salah satu matlamat kehidupan yang saya mahukan ialah mendirikan sebuah rumah ngaji untuk penduduka kampung. Walau bukan satu kampung sekurangnya sekitar rumah arwah mek. Meneruskan perjuangan mek dalam menyampaikan ilmu al-quran.

Cepat atau lambat saya masih berusaha ke arah itu. Semestinya diri sendiri dahulu menambah ilmu dan menyampaikan kembali ilmu. Isyarat ini sudah beberapa kali sangat jelas berlegar dalam minda.

Tekadnya tahun ini saya mahu sambung lagi pengajian dalam al-quran.

Firman Allah s.w.t yang bermaksud:
"Menetaplah di rumah dan janganlah mempamerkan dan kecantikan kamu kepada orang asing seperti mana wanita jahiliah." Surah al-Ahzab:33.
...
Ia peringatan yang jelas, sering bermain di fikiran. Ia juga peringatan yang jelas akan prinsip dan matlamat saya sejak dahulu.
Mendoakan lebih ramai suri kembali dan kita memakmurkan rumah dengan ilmu dan kasih sayang.
Salam Jumaat barokah, Ramadhan 16.


Matlamat yang jelas juga adalah mahu lebih ramai suri kembali ke rumah. Perjuangan yang satu ini masih terpasak dalam perjuangan. Ia jelas agar saya tahu apa tujuan saya dan apa akal yang dikurniakan Allah. Kembali berbakti kepada masyarakat. Kita berjuang setiap hari untuk mencapai matlamat diri. Tetapi sedar atau tidak matlamat sebenar kita dilahirkan.

Meraih ketenangan

Salam Jumaat Barokah Ramadhan 16.

2 comments:

LennyBoniface.com said...

Amin. Niat yang baik semoga makbul dan tercapai cita-cita.

ajax85 said...

Semoga berjaya ye

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin